سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لابیاپلاستی

 

برای زیبایی ناحیه تناسلی خود به کلینیک تخصصی شیرین مراجعه کنید.

لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی است که در ناحیه تناسلی زنان انجام می شود و در آن  شکل ظاهری لبه های داخلی یا خارجی واژن تغییر می کند    . برای اطلاعات بیشتر با کلینیک تخصصصی شیرین در این مقاله همراه باشید.

ساختار دستگاه تناسلی بانوان

اندام تناسلی خارجی زنان دارای دو نوع بافت است که درکنار دهانه واژن قرار دارند:

لبه های بزرگ: لب های بزرگ یا لابیا ماژور دو لایه از پوست هستند که دارای مو هستند و از ساختارهای داخلی حساس مانند لب های کوچیک و ناحیه حساس واژن محافظت می کنند.

لب های کوچک: لابیا مینور دو لایه پوست در ابتدای دهانه واژن است که بین لابیا بزرگ قرار دارد و رنگ و اندازه بین افراد متفاوت است.

در حالت ایده آل واژن که مورد قبول بسیاری است، معمولا لب های کوچک در زیر لب های بزرگ پنهان می شود، با این حال، زنانی هستند که از شکل واژن خود راضی نیستند، و به دلایلی چون افزایش سن، ژنیتیک و بارداری به عمل لابیاپلاستی رو می آورند.

لابیاپلاستی

دلایل استفاده از جراحی لابیا پلاستی

برخی از زنان ناحیه تناسلی نامتقارن دارند. یعنی لب ها از یک طرف بزرگتر از طرف دیگر هستند. این مشکل بر اعتماد به نفس زنان تاثیر منفی می گذارد.

لابیاپلاستی یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی برای خانم ها می باشد و بسیاری از خانم ها را بسیار راضی کرده است. اکثر خانم ها به دلایل زیر تمایل به لابیاپلاستی دارند:                                   

-         در هنگام فعالیت های روزانه درد احساس میکنند

-         به دستگاه تناسلی خود فرم جوان تری دهند

-         از عفونت ادراری جلوگیری کنند

-         شکل و ظاهر واژن متقارن شود

توصیه های قبل از عمل

هنگامی که به پزشک خود مراجعه می کنید، در معاینه اولیه، پزشک معاینه کاملی را برای تعیین اینکه آیا لیپوپلاستی انتخاب مناسبی برای شماست انجام می دهد.پس از اینکه مشخص شد که لابیاپلاستی برای شما مناسب است، باید برنامه ریزی درمان خود را شروع کنید. در این مدت باید سالم غذا بخورید و به اندازه کافی بخوابید و تمام دستورات پزشک را رعایت کنید.

مراقبت های پس از عمل

روش جراحی به اهداف و آناتومی بیمار بستگی دارد. و معمولاً حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد و با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود.
اندام تناسلی باید تمیز و مرتب باشد. تورم و درد را می توان با گذاشتن کیسه یخ روی آن ناحیه کاهش داد. تا 48 ساعت بعد از جراحی دوش نگیرید. معمولاً برای چند هفته باید از انجام ورزش های شدید اجتناب کرد، اما ورزش های سبک معمولاً بعد از 4 تا 6 هفته شروع می شود.


چه زمان نتیجه را مشاهده خواهید کرد؟

همه بیماران برای بهبودی پس از جراحی نیاز به استراحت دارند. اکثر خانم ها در هفته ها و ماه های بعد از عمل، نتایج مطلوب را با بهبود تورم و کاهش جای زخم مشاهده می کنند. لازم به ذکر است که جراحی لابیاپلاستی به دلیل وجود قسمت اضافی لابیا غیر قابل برگشت است.

آیا لابیاپلاستی بر روی حس جنسی زنان تأثیر می گذارد؟
لابیاپلاستی می تواند لذت جنسی زنان را افزایش دهد، زیرا باید با کوچک کردن لابیا تحریک کلیتوریس را افزایش داد و این روش می تواند اعتماد به نفس زنان را افزایش دهد و در نتیجه رابطه جنسی بهتری داشته باشد.

چه مدت بعد از لابیاپلاستی می توان رابطه جنسی داشت ؟
بعد از لابیاپلاستی، افراد می توانند 4 تا 6 هفته بعد رابطه جنسی داشته باشند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر به کلینیک تخصصی شیرین مراجعه کنید.